Аби завжди були на зв’язку – закупили обладнання для підрозділу, в якому служать наші колеги, захищаючи країну на Херсонському напрямку

Стараємося тримати зв’язок з нашими колегами, які сьогодні не відновлюють пліч-о-пліч з нами енергетичну інфраструктуру, а взяли зброю до рук та захищають Україну від ворожої навали. І коли хтось з них звертається до нас – робимо все можливе, аби допомогти!

Тим більше коли звертаються одразу троє наших колег! Всі вони є співробітниками одного з наших РЕМів і несуть військову службу разом, захищаючи батьківщину на Херсонському напрямку. Саме їхньому підрозділу за кошти колективу ми придбали комплектуючі для рацій, аби забезпечити безперебійний зв’язок та успішне виконання бойових завдань.

Форум «Електричні мережі України 2024». Виклики воєнного часу. Проекти ОСР Групи «УРМ». Підготовка до ОЗП 2024-25 рр. Електропостачання в умовах дефіциту.

4 липня 2024 року за організації Energy Club відбулась спеціалізована виставка та форум «Електричні мережі України 2024».

Публікуємо ключові меседжі з виступів очільників державних ОСР Групи «УРМ».

Керівник ПАТ «Черкасиобленерго» Вадим ЯНЕНКО розповів про активну роботу компанії над впровадженням інтелектуальних цифрових систем диспетчерського керування в компанії. Це дасть можливість в перспективі оперативно виявляти та локалізувати аварійні ситуації та уникати масштабних перебоїв у постачанні електроенергії. До кінця 2026 року запланована повна телемеханізація підстанцій 35-150 кВ ПАТ «Черкасиобленерго».

Вадим Яненко також акцентував увагу на використанні наявних ресурсів енергетики та розвитку потужностей генерації електроенергії як альтернативних джерел енергії, так і традиційної енергетики на Черкащині. Під час дії військового стану залишається виконання програми ремонтів та технічного обслуговування мереж.

Для забезпечення надійного живлення обладнання та приміщень оперативно-диспетчерських служб ПАТ «Черкасиобленерго» має сім генераторів потужністю 52-68 кВт, які облаштовані у відокремлених структурних підрозділах, а також два генератори потужністю 5,8 кВт, які використовуються для виконання планових та аварійно-відновлювальних робіт.

В’ячеслав КРАВЦОВ, очільник «Харківобленерго», яке вважається прифронтовим, окреслив стан справ в енергетиці регіону, про умови в яких харківські енергетики забезпечують електропостачання споживачів м. Харкова та Харківської області. Так, з початку повномасштабного вторгнення рф в Україну енергетики повернули світло 221 тисячі споживачів у 403 населених пунктах Харківської області.

Основними причинами, через які на сьогоднішній день ще залишаються знеструмленими 37,7 тисяч точок обліку є бойові дії, окупація та щільне мінування. По 16-ти об’єднаним територіальним громадам необхідно розмінувати 7200 км трас повітряних ліній електропередачі. Зараз на постійній основі працює 12 розрахунків саперів та 6 одиниць спеціальної техніки. На поточний час розміновано близько 2200 км”, – повідомив В’ячеслав Кравцов.

Керівник розповів що в період військових дій до компанії надійшло обладнання, матеріалів та спецтехніки на загальну суму 946 млн. грн. «Нам було передано силові трансформатори, комірки, вимикачі, стаціонарні генератори, провід, екскаватори, автопідйомники, бурильно-кранові установки. Вся допомога з Фонду підтримки енергетики, Міністерства енергетики України, іноземних партнерів та благодійних організацій.

В.о. генерального директора «Миколаївобленерго» Андрій КОЗАНЬ розповів про стан справ в компанії, яка працює на прифронтових територіях. На сьогодні орієнтовна вартість фінансування необхідного для повного відновлення енергетичних об’єктів АТ «Миколаївобленерго» складає понад 12 млрд. грн.

Він повідомив, що під час бойових дій, обстрілами пошкоджено понад 1000 об’єктів електричних мереж Товариства, частина з них була повністю зруйнована. На даний час через відсутність достатньої кількості ресурсів, відновлення проводяться за тимчасовими схемами, з використанням нетипових технічних рішень. Тому, здійснені на деокупованих територіях відновлювальні заходи, носять переважно «тимчасовий характер», а мережі потребують повноцінного ремонту та реконструкції.

За його словами, на сьогодні головна мета компанії – забезпечити належну реконструкцію пошкоджених електричних мереж Миколаєва та області у відповідності до сучасних стандартів в енергетичній галузі. Однак, Андрій Козань підкреслив, що зробити це «власними силами компанії неможливо».

Завдяки Фонду підтримки енергетики, який координується Міністерством енергетики України та в межах українсько-німецького енергетичного партнерства компанія отримала 9 повноприводних автовишок; сотні ізоляторів, вимикачів та пристроїв релейного захисту; десятки тон дизельного палива та інші матеріали та обладнання на загальну суму близько 150 млн. грн.

Очільник ПАТ «Запоріжжяобленерго» Андрій СТАСЕВСЬКИЙ, підкреслив на тому, що  «Запоріжжяобленерго» через окупацію понад 70% регіону, втратило доступ до обладнання та електромереж на тимчасово непідконтрольних територіях. Як наслідок – від 2022 року спостерігається зменшення обсягів розподілу електроенергії.

За його словами, фактичні обсяги розподілу електроенергії у 2022 році були на 46% нижчі за враховані у тарифі, за фактом 2023 року – менші на 61%. Приблизно такий самий розрив – у 61% – маємо і за підсумками першого півріччя поточного 2024 року.

В результаті протягом 2022 – першої половини 2024 року компанія вже втратила понад 5,8 млрд грн, необхідних для відновлення зруйнованих російськими окупантами електромереж, фінансування інших пріоритетних напрямків господарської та інвестиційної діяльності, – пояснив керівник ПАТ «Запоріжжяобленерго».

Серед інших чинників, що негативно впливають на фінансово-економічний стан компанії, Андрій Стасевський назвав – зростання заборгованості споживачів електроенергії на непідконтрольних територіях.

За його словами, якщо на початок 2022 року – до початку повномасштабного вторгнення – борг споживачів на територіях, що наразі є тимчасово окупованими, складав близько 5 млн грн, станом на  кінець першого півріччя 2024 року він становить вже понад 113 млн грн. Разом із коштами, втраченими внаслідок падіння обсягів розподілу – це величезний фінансовий тягар, через який наша компанія вже третій рік поспіль живе в режимі жорсткої економії, – наголосив Андрій СТАСЕВСЬКИЙ.

«Компанія потребує допомоги, у тому числі, на рівні інституційних рішень. Якщо говорити про конкретні кроки – це  можливість отримання кредитів на пільгових умовах, списання наявних фінансових санкцій та реструктуризація протермінованих податкових зобов’язань та вироблення компромісів між учасниками ринку щодо прострочених зобов’язань та накладення санкцій», – переконаний очільник «Запоріжжяоблленерго».

Про особливості управління відключеннями споживачів Тернопільщини під час збройної агресії росії проти України, дотримання оператором систем розподілу (ОСР) доведених лімітів НЕК «Укренерго» та наслідки таких відключень для АТ «Тернопільобленерго», – розповів у своєму виступі в. о. генерального директора АТ «Тернопільобленерго» Володимир ГУМЕН.

За його словами графіки вимкнень збалансовують енергосистему, однак вони ускладнюють ремонтну кампанію ОСР та впливають на її ефективність, – зазначив Володимир Гумен. Директор пояснив, що внаслідок частих комутацій обладнанням (увімкнення та вимкнення), яким можна подати електроенергію споживачам, трапляються випадки його пошкодження, як наслідок тривалість перерви може збільшуватись на час ремонту чи заміни цього обладнання.

Керівник резюмував, що енергетики і споживачі повинні об’єднати свої зусилля для допомоги енергосистемі країни, щоб в кінцевому результаті зберегти її, а в майбутньому збалансувати  енергосистему за рахунок розвитку децентралізованої генерації.

Олексій ФІЛІПЧУК, в.о. генерального директора АТ «Хмельницькобленерго» акцентував увагу на впровадженні інтелектуальних систем smart grid як в компанії, так і вцілому в Україні.

Серед заходів з впровадження інтелектуальних систем smart grid на Хмельниччині він відзначив впровадження компанією системної телемеханізації на електропідстанціях. Також одним з пріоритетних завдань є встановлення реклоузерів на рівні 10-20 кВ, з подальшою їх інтеграцією в автоматизовану систему моніторингу й управління електромережами (OMS – SCADA).

«В теперішніх реаліях систематичних обмежень споживання в Україні через дефіцит в об’єднаній енергосистемі впровадження інтелектуальних систем є вкрай важливими. Від них залежать швидкість відновлення розподілу електричної енергії при аварійних ситуаціях, показники надійності та рівень комфорту споживачів», – підкреслив Олексій Філіпчук

Сприятиме виконанню бойових завдань – передали захисникам техніку, придбану за кошти одноденного заробітку колективу Миколаївобленерго

розміщено в: Основні новини | 0

Раді знати, що зробили справу, корисну для нашої спільної Перемоги!

Ось таку подяку отримали від бійців нашої 36 бригади, зокрема 501 батальйону. Хлопцям допомагаємо не вперше – все завдяки одноденному заробітку, що колектив Миколаївобленерго перераховує на потреби ЗСУ.

Кошти, зібрані в такий спосіб у травні поточного року, вже «в роботі» – планшети стали першими з закупок, що вже відправилися на підмогу нашим захисникам, які боронять нас на Харківському напрямку.

Тримаємо «енергетичний» фронт та підтримуємо ЗСУ!

Найвищі стандарти обслуговування та прозорості: «Українські розподільні мережі» відкриють сучасні Центри обслуговування клієнтів

За ініціативи Міністерства енергетики України АТ «Українські розподільні мережі» розпочинає реалізацію програми для клієнтів державних операторів системи розподілу електроенергії.

Передбачається розширення кількості Центрів обслуговування клієнтів європейського формату не лише в обласних центрах, а також у містах, де проживає від 70 тисяч мешканців (відповідно, укладено від 20 тисяч договорів клієнтів ОСР).

В усіх Центрах обслуговування клієнтів державних ОСРів (Харківська, Запорізька, Миколаївська, Тернопільська, Черкаська та Хмельницька області) буде впроваджено єдиний найвищий державний стандарт якості роботи з клієнтами, які звертатимуться до офлайн-фронт-офісу для подачі документів, звернень, отримання інформації, консультації та з інших питань, а також буде розроблено стандартизований порядок дій працівників, способи реагування в різних ситуаціях.

Основне завдання програми – забезпечити обслуговування клієнтів державних операторів системи розподілу електроенергії максимально якісно, повноцінно та швидко.

Також програмою передбачено впровадження принципу «єдиного вікна», згідно з яким сервісні підрозділи компаній, які взаємодіють із клієнтами, буде розміщено в одному приміщенні, що дозволить оптимізувати час клієнта та отримати більш якісну послугу. Особливої уваги буде приділено досягненню рівних можливостей та дотримання державними операторами системи розподілу принципів інклюзивності у Центрах обслуговування – вони будуть просторі, пристосовані для прийому великої кількості людей. Для зручності споживачів у ЦОК буде розміщено банківські термінали.

Важливою складовою трансформації є забезпечення європейських стандартів обслуговування, підвищення прозорості, а також оптимізація адміністративних видатків усіх державних компаній. Впровадження програми розраховано на два роки. Відкриття першого відповідного Центру обслуговування клієнтів очікується уже протягом цього року.

«Сьогодні дистанція між споживачами та обленерго залишається все ще великою. АТ «УРМ» докладатиме максимум зусиль та знань для її скорочення. Створення сучасних сервісів європейського зразка, розвиток дистанційних сервісів через інтернет, sms і термінали самообслуговування, оновлення ЦОК, простота та зручність сайтів ОСР, висвітлення там оперативної інформації про вимкнення та пошкодження ліній електропередачі – всі ці кроки направлені на комфорт та турботу, економію часу клієнтів. Державні компанії з розподілу та всі їх клієнти стануть повноцінними партнерами», – зауважила керівник напряму операційної та регуляторної діяльності АТ «УРМ» Ірина Дмитроца

Інформація з офіційного сайту “Українські розподільни мережі” : https://www.udg-energy.com.ua/2024/06/%d0%bd%d0%b0%d0%b9%d0%b2%d0%b8%d1%89%d1%96-%d1%81%d1%82%d0%b0%d0%bd%d0%b4%d0%b0%d1%80%d1%82%d0%b8-%d0%be%d0%b1%d1%81%d0%bb%d1%83%d0%b3%d0%be%d0%b2%d1%83%d0%b2%d0%b0%d0%bd%d0%bd%d1%8f-%d1%82%d0%b0/

Вибрали до копійки – і знову наповнюємо. Колектив Миколаївобленерго поповнив скарбничку на потреби ЗСУ своїм одноденним заробітком у травні

У 2023 році весь колектив долучився до спільної акції з підтримки ЗСУ. За кошти, що ми зібрали, вдалося допомогти більше ніж 10 військовим частинам та, зокрема, підрозділам, де служать наші колеги!

Безпілотники, човни, прожектори та далекобійні наземні станції, генератори, автомобілі й не тільки були придбані та передані захисникам з однією метою – допомогти їм боронити нашу незалежність та підтримати їх в бажанні «наваляти» ворогу.

Серед недавніх прохань, що нам вдалося закрити, автомобіль для військовослужбовців, які не жаліючи себе б’ються за визволення нині окупованих територій нашої держави (він обійшовся у 278 тис. грн.), та засіб радіоелектронної боротьби (РЕБ) вартістю 250 тисяч гривень. Його для захисту наших окопів від ворожих БпЛА попросив наш колега Сергій Рукоманов, який до повномасштабного вторгнення працював черговим підстанції на Казанківщині.

В нас ще чимало запитів від військових, в тому числі й колег-енергетиків, та скарбничку ми вибрали до копійки…Тож, аби і надалі підтримувати наших захисників, ми з колегами не вагаючись знову віддали одноденний заробіток на потреби ЗСУ. Отже далі – буде!

Що то за графіки і з чим їх «їдять»? Розбираємося разом, аби все-все розуміти, не панікувати зайвий раз та бути готовими до всіх можливих випробувань в майбутньому

Не секрет, що енергосистема України є цілісною структурою і ураження будь-якої її частини відгукується на всіх. Серед інструментів для екстреної стабілізації ситуації ми маємо розроблені та затверджені графіки, найбільш відомі побутовому споживачеві з яких ГПВ – графіки ПОГОДИННИХ відключень. Плюс ГПВ в тому, що людина, яка знає приналежність своєї адреси до тої чи іншої черги/підчерги, в цілому може принаймні підготуватися до ймовірного знеструмлення та розуміти орієнтовні терміни заживлення.

З графіками АВАРІЙНИХ відключень все інакше… Переконатися в цьому ми змогли ввечері 14 травня та зранку 15 травня. Чому ж так? На відміну від графіків ПОГОДИННИХ відключень, графіки АВАРІЙНИХ відключень застосовуються миттєво та безстроково, відповідно до розпоряджень Регіонального диспетчерського центру Південного регіону (Одеса).

ВАЖЛИВО!!! Жодного попереднього інформування у випадку з графіками АВАРІЙНИХ відключень бути не може! Як і конкретики стосовно тривалості відключення чи прогнозування наступного знеструмлення.

БУДЬ ЛАСКА, НЕ ПЛУТАЙТЕ графіки ПОГОДИННИХ та графіки АВАРІЙНИХ відключень! Це абсолютно різні за наповненням документи і застосування кожного з них має власні причини, обставини та наслідки.

Всією можливою оперативною інформацією ми ділимося з вами на своїх офіційних сторінках у фб та тг-каналі! Хочемо, аби Ви знали, що ми поруч і через всі ці випробування проходимо пліч-о-пліч.

Вас же ми просимо з притаманною українцям витримкою й розумінням ставитися до ситуації та, в свою чергу, робити посильний внесок у стабілізацію ситуації в енергосистемі.Наприклад, ощадливо використовувати електроенергію, особливо в пікові години!

Тримаємося та тримаємо «енергетичний» фронт!

Працюємо над покращенням якості та надійності – Миколаївобленерго проводить масштабне оновлення мереж, що постраждали внаслідок підтоплення після підриву греблі Каховської ГЕС

За декілька тижнів матимемо першу річницю жахливої екологічної катастрофи, що спричинили біснуваті рашисти – підриву греблі Каховської ГЕС. Тоді через затоплення постраждало понад 80 населених пунктів переважно Херсонської області, але дісталося і мешканцям Миколаївщини – відрізаними від електропостачання опинилися понад 2 тисяч домоволодінь у 18 селах та містах нашої області.
Щойно спав рівень води (а подекуди він сягав 6 метрів!), ми максимально оперативно відновили електроживлення підтоплених територій. Зажививши, подекуди за тимчасовими схемами, наших споживачів, ми змогли провести ревізію власного постраждалого майна… ситуація вимальовувалася вкрай складною. Постраждали велика кількість трансформаторів та десятки кілометрів ЛЕП.
Провести комплексне оновлення мереж після підтоплення без підтримки американського народу було б проблематично. На щастя, маємо технічну допомогу від Агентства США з міжнародного розвитку (USAID). Надані матеріали активно йдуть «в роботу», аби ми й надалі могли забезпечувати якісний та надійний розподіл електричної енергії.

Що не день, нас намагаються вбити» – військові, які боронять південний напрямок, подякували Миколаївобленерго за допомогу у протистоянні ворогу

Скільки б випробувань не припало на нашу долю тут, в тилу, ми чудово розуміємо, що головна боротьба розгортається там, на передовій. І ці надзвичайно хоробрі, самовіддані хлопці стоять живим щитом між нами та тваринною люттю ворога.

Кожне звернення від військових з проханням про підтримку ми розглядаємо як виклик. Питання не стоїть в тому, чи зможемо ми допомогти? Єдине вірне питання: як швидко ми зможемо це зробити?..

Минулого разу ми передали даній військовій частині далекобійну наземну станцію. І були раді дізнатися, що вона вірно служить захисникам та допомагає їм позбуватися ворожих дронів на південному напрямку. Та біда в тому, що у ворога тих «пташок» ще багато, тож і нам треба нарощувати озброєння, якщо ми хочемо давати гідну відсіч та добряче навалювати у відповідь.

Маємо сподівання, що чергова наша «передача» допоможе хлопцям у виконанні бойових задач, ну а ми тим часом докладемо всіх зусиль, аби організувати наступну партію допомоги.