Передали Генералу Марченко 3 мавіки для Зведеного загону груп БпЛА
Безпілотники, що допоможуть захисникам з розвідкою та корегуванням на Південного напрямку, придбані за кошти одноденного заробітку в серпні, що задонатили на потреби ЗСУ члени нашого чудового колективу!
Воєнний злочин та акт екоциду – підрив греблі Каховської ГЕС – ворожа армія здійснила в ніч на 6 червня поточного року. Миколаївщина також на собі відчула катастрофічні наслідки підтоплення. Перевірка та відновлення пошкодженого водою енергетичного обладнання зайняла в нас декілька тижнів.
На Херсонщині розлиття водосховища також наробило чимало лиха. Повністю або частково знеструмленими виявилися, окрім власне обласного центру, ще 10 населених пунктів. Загальна кількість домоволодінь, відключених від електропостачання, склала майже 20 тисяч.
Більшу частину споживачів вже заживлено, та лишається ще близько 8 тисяч точок обліку, відрізаних від електроживлення. Здебільшого це жителі одного з мікрорайонів Херсону, що найбільше постраждав внаслідок підтоплення – значна частина енергообладнання тут пошкоджена чи повністю виведена з ладу.
Миколаївські енергетики не могли не відгукнутися на прохання колег про допомогу. Зокрема, філія м. Миколаєва відрядила до Херсону своїх фахівців – бригаду групи ізоляції з електролабораторією та бригаду по ремонту кабельних ліній. Саме кабельні лінії внаслідок підтоплення постраждали найбільше, а їхнє відновлення забирає більше часу через ускладнений доступ, і для пришвидшення процесу зайві руки не завадять! Тож, пліч-о-пліч з колегами самовіддано допомагаємо якнайшвидше повернути світло до осель херсонців.
Ще не так давно ми і не сподівалися мати в автопарку автовишку, що дозволятиме проводити ремонтні роботи на висоті до 34 метрів! Такого спецтранспорту практично немає в Україні, тому і відновлювальні роботи на високовольтних мережах проводяться не так оперативно, як хотілося б.
А між тим, потреба в такій техніці саме зараз, в умовах війни, вкрай велика. Датський народ, який всебічно підтримує українців та декларує взяття шефства над відбудовою післявоєнного Миколаєва, не лишився осторонь проблеми. Так Миколаївобленерго отримало автовишку Мерседес з повністю оновленою ходовою та гідравлікою.
Що техніка вже у місті, делегація Посольства Данії змогла пересвідчитися під час робочого візиту на Миколаївщину. Посол Олє Егберг Міккельсен, який власне і ініціював передачу автомобілю, навіть посидів за кермом автовишки, а представниці Посольства на декілька хвилин примірили на себе непросту роботу простих енергетиків, піднявшись у височінь в люльці.
В.о. генерального директора Миколаївобленерго Вадим Данилків зміг особисто подякувати тим, хто безпосередньо займався організацією передачі автовишки, та наголосив, що з такою спецтехнікою проводити висотні відновлювальні роботи миколаївські енергетики зможуть більш безпечно, якісно та оперативно.
Попри поважний вік – понад 40 років – старий силовий трансформатор ще працював та забезпечував електроживлення одного з районних центрів Миколаївщини. Але встояти під щільним вогнем противника не зміг і, в перші дні повномасштабного вторгнення росії в Україну, став жертвою масованого обстрілу.
Після деокупації, гостро стала проблема заміни пошкодженого обладнання Миколаївобленерго. Агентство США з міжнародного розвитку (USAID), через Проект енергетичної безпеки (ПЕБ), допомогло у будівництві нового силового трансформатора потужністю 25 МВА, що дасть можливість забезпечити стабільне електропостачання для місцевих жителів.
Сьогодні трансформатор від USAID Проекту енергетичної безпеки вже прибув до однієї з філій Миколаївобленерго. Встановлення 76-тонного агрегата потребує чимало часу й вправності та, пройшовши необхідні етапи, матимемо нове потужне обладнання, готове працювати на благо громади.
Кожного дня енергетики працюють, тримаючи «енергетичний» фронт, та ми чудово розуміємо, що це не перша лінія фронту, а отже захисникам потрібна наша підтримка. Навесні цього року 23 підприємства паливно-енергетичного комплексу відгукнулися на ініціативу Офісу Президента “Гвардія наступу” та об’єдналися задля допомоги Державній прикордонній службі України. Свій внесок зробило і АТ «Миколаївобленерго».
За кошти, зібрані в ході акції, було закуплено 50 американських БТР М-113 для бригади 15-ого мобільного прикордонного загону «Сталевий кордон». Сучасні гусеничні транспортери мають високу прохідну спроможність, тож використовуються для медичної евакуації, а також вже допомагають знищувати ворога.
Днями голова Держприкордонслужби Сергій Дейнеко подякував трудовим колективам енергетичних компаній за всебічну допомагу у відсічі збройній агресії ворога. Ось так, підставляючи один одному плече, ми згуртовано та неминуче йдемо до мети – майбутньої великої Перемоги.
Ці змагання не тільки і не стільки про спорт. Це єдність і братерство, пам’ять та вдячність, віра та незламність…
Команди енергетиків приїхали з 14 областей, аби взяти участь в топ-турнірі з футзалу. Його присвятили пам’яті колег, життя яких забрала ця війна.
Миколаївобленерго вперше брало участь в подібних змаганнях. Наше Товариство з початку повномасштабного вторгнення ворога вже втратило дев’ятьох фахівців – шестеро з них поклали життя, захищаючи Україну в лавах ЗСУ, двоє загинули під час виконання робіт та один співробітник став жертвою чергового ворожого ракетного обстрілу.
В рамках благодійного топ-турніру кожна команда мала зробити стартовий внесок – загальний фонд склав 280 тисяч гривень. На ці кошти закупили рації для військових підрозділів на передовій – представникам останніх їх урочисто передали під час відкриття турніру.
Окрім можливості позмагатися у володінні м’ячем, топ-турнір став і чудовим майданчиком для обміну досвідом та комунікації. Робота в умовах війни має свої специфіку, нюанси та підводні камені, тож поміж іграми керівники підрозділів змогли поділитися напрацюваннями та ідеями щодо співпраці з військовими адміністраціями, волонтерства, підтримки родин загиблих колег тощо.
Віримо, що наші полеглі «воїни світла» тепер захищають нас з неба. Живим лишається продовжувати сумлінно виконувати свою роботу – латати електромережі, тримати «енергетичний фронт» й підтримувати ЗСУ, всіма способами та силами наближаючи час Перемоги, аби жертви й втрати, що ми вже понесли в цій жахливій війні, не були марними.
В мережі нерідко можна зустріти жартівливе порівняння металевих конструкцій лінії електропередачі з Ейфелевою вежею. І нехай наші опори, хоч і дійсно схожі ззовні, вдесятеро менші «Залізної дами», все ж висота їхня добряча – до 33 метрів. Цей факт спричиняє чимало клопоту, коли елементи електромережі потребують ремонту або заміни, адже Товариство має в наявності автовишку з максимальним «вильотом» стріли 26 метрів.
З початку активних бойових дій на Миколаївщині зафіксовано пошкодження 27 повітряних ліній 150 кВ. Постійні обстріли не дуже сприяли бажанню сторонніх підрядників надавати свою спецтехніку, що дозволяла б проводити роботи на висоті 30 метрів і більше, власної – ми не мали, тож і оперативно відновити високовольтні мережі не завжди була можливість, тож тисячам людей доводилося чекати заживлення години і навіть дні.
До розв’язання проблеми долучилися начальник ОВА Віталій Кім – голова Миколаївської ОДА, заступник Міністра енергетики Демченков Ярослав та керівник Миколаївського офісу UST – Ukraine Support Team Дмитро Тарасенко. Саме їхніми стараннями про потребу миколаївських енергетиків дізнався Посол Данії в Україні Ole Egberg Mikkelsen. Дізнався… і не зміг лишитися осторонь, тож заходився організувати передачу Товариству автовишки, що, напевно, є однією з найвищих в Україні, адже довжина її висувної стріли складає 34 метри!
Амбітний задум вдалося втілити у життя – перевірили особисто в.о. генерального директора Миколаївобленерго Vadym Danylkiv та профільний заступник начальника Миколаївська обласна державна адміністрація Валентин Гайдаржи. Тепер у нашому автопарку є прямий доказ серйозності намірів Данії щодо шефства над Миколаєвом, і ми вдячні всьому датському народу за чуйність та небайдужість до нашої біди, готовність підставити своє плече у цій боротьбі та допомогти нам у відновленні регіону в цілому і його електромереж зокрема. Сьогодні автомобіль Мерседес з оновленими ходовою, гідравлікою тощо фактично отримав друге, сподіваймося, довге життя, присвячене виключно служінню на благо жителів Миколаївської області.
Енергетична система вже зазнала нищівних ударів внаслідок ворожих обстрілів, і невідомо які випробування на неї чекають попереду. Подекуди інфраструктура вже настільки понівечена, що просто не підлягає відновленню. Останнє не завжди й виправдане, адже не факт, що після нашої Перемоги збережеться довоєнний розподіл потреб в енергоживленні.
Енергетична інфраструктура Миколаївщини ніколи не буде такою, якою була раніше – ми це знали і розуміли з перших обстрілів, що зазнала наша земля з початку активних бойових дій. Сьогодні ми впевнені – як раніше не буде… буде краще! Задля цього вже сьогодні ми працюємо «на перспективу» – плануємо, як модернізувати наші мережі та зробити їхню роботу більш ефективною та надійною.
Активним помічником у цій роботі для Миколаївобленерго став Міжнародний енергетичний кластер. Після підписання Меморандуму про співпрацю між Кластером та Міністерством енергетики України восени минулого року, Литовські партнери оплатили розробку пілотного проекту «Реновація енергетичної інфраструктури АТ «Миколаївобленерго» з переведенням на клас напруги 20 кВ». Його презентація відбулася на початку серпня та зібрала велику кількість зацікавлених фахівців, дотичних до енергетичної сфери.
Реалізовувати проект вирішено на базі підстанцій, що найбільше постраждали внаслідок бойових дій. Відновлювати їх немає сенсу – перспективніше зробити все «з нуля», при цьому зробивши ставку на модернізацію та європейські стандарти, що, в свою чергу, підвищить рівень енергоефективності мережі. Перехід на інший клас напруги має і додатковий плюс: залучення обладнання, що виробляється та використовується в розвинутих країнах, відкриває для нас нові перспективи співробітництва з іноземними донорами, що готові підтримувати Україну в цілому та Миколаївщину, зокрема, на шляху до відновлення енергетичної інфраструктури.
Ми маємо чітке уявлення про те, якими мають бути електромережі Миколаївщини, знаємо, що треба зробити для досягнення цієї мети, та готові викладатися на повну, аби втілити задум у життя. Раді, що у цій непростій справі поруч із нами надійні партнери – вже сьогодні, через Фонд підтримки енергетики України, у якості гуманітарної допомоги Миколаївобленерго отримало різноманітне обладнання, зокрема, сотні комірок з номінальною напругою 20 кВ та силових трансформаторів 20/0,4 кВ; триває закупівля іншого устаткування, потрібного для успішної реалізації пілотного проекту з реновації електромереж. Впевнені, що комплексний підхід та «бойовий» настрій, підживлені такою потужною підтримкою, зокрема, з боку Міністерства енергетики України, зроблять свою справу, і на місці знищених ворогом мереж ми побачимо нові – більш сучасні, надійні та енергоефективні.
Враховуючи багаторічний досвід роботи в енергетичному секторі, в компанії NEO electric чудово розуміли, з якими випробуваннями довелося зіткнутися енергетикам при відновленні електричних мереж, пошкоджених під час окупації або внаслідок активних бойових дій. Забезпечуючи стале проходження минулого опалювального сезону, АТ «Миколаївобленерго» вибрав усі можливі резерви, але і цього не вистачило для повної та повноцінної заміни пошкодженого або знищеного ворожими обстрілами обладнання.
Ось тут і стала в нагоді тісна співпраця з компанією NEO electric. За чітким запитом Товариства, наші партнери надали нам майже 1000 модульних автоматичних вимикачів (для заміни пошкоджених аналогів у побутових споживачів); близько 300 силових автоматичних вимикачів та вимикачів-роз’єднувачів до 630А для заміни комутаційного обладнання на наших трансформаторних підстанціях, тощо. Всі силові автоматичні вимикачі пройшли повне пофазне тестування в лабораторії постачальника.
Обладнання надходило до Миколаївобленерго декількома партіями – перша, яку ми отримали у травні, вже розподілена між філіями, що найбільше постраждали в ході обстрілів та через близькість до зони активних бойових дій. Друга партія вже також за місцем призначення, готова працювати на користь мешканцям Миколаївщини. Сучасне, належної якості обладнання допомагає нам налагодити безперебійне електроживлення населених пунктів та якісніше виконувати свою роботу.
Повернення містян додому та наплив внутрішньо переміщених осіб в який момент призвів до дефіциту точок прийому громадян в міському центрі обслуговування споживачів, що розташовується на вул. Пограничній, 94. Поки Миколаїв був прифронтовим містом, Центр не працював, навесні ж цього року знову відновив свою роботу. На жаль, відкрити всі віконця задля зручності містян одразу не вдалося через кадровий голод. Та на сьогодні проблема знята з порядку денного – двоє спеціалістів вже пройшли курс навчання та у червні зайняли робочі місця. Відтак, наразі в міському Центрі готові до одночасного прийому громадян одразу 5 віконець. Там наші фахівці консультують споживачів і там же займаються оформленням договорів протягом повного робочого дня.
Паралельно з цим намагаємося зробити сервіс мінімально метушливим, зокрема, зводимо процес оплати послуги до декількох простих операцій . Більше не треба вистоювати чергу, хаотично шукати де оплатити квитанцію, після чого повертатися та знову чекати… Тепер все це можна зробити безпосередньо в Центрі через банківський термінал – це значно полегшує та прискорює процес оформлення чи переоформлення договорів, особових рахунків та надання інших послуг споживачам АТ «Миколаївобленерго».
Нагадаємо, наразі в міському Центрі обслуговуються лише побутові споживачі, та в планах розширити сервіс і на непобутових споживачів. Тож, орієнтовно вже з серпня також фізичні особи, фізичні-особи підприємці які територіально відносяться до Миколаєва, зможуть всі свої питання вирішувати в єдиному Центрі обслуговування. Споживачам з інших районів, міст та сіл області їхати до обласного центру на вул. Пограничну, 94 – марна трата палива та часу! В них є свої філії, де локально надаються аналогічні послуги.
В ближчих планах Товариства – масштабна реорганізація роботи Центру. Прагнемо організувати робочий простір в стилі open space, аби зробити сервіс максимально зручним та комфортним, а наші взаємовідносини зі споживачами – відкритими та такими, що базуються на взаємній повазі та розумінні.